So new week, new addiction.
This has actually been going on for a while: the Radio Garden.
It's a webpage that works like Google Maps but lets you zoom in not on places, but on radio stations.
You have no idea how cool this is.
So I am there making our family's traditional Sunday night pizza and my phone is all covered in flour because I keep scrolling, I can't listen to the same radio station for more than 5 minutes, I need to flip through timezones and and discover what tune families in Vancouver are having lunch to, what's playing on my fellow Italians car radios as they are returning home after the weekend, and what melody lovers in Siberia are making middle-of-the-night-love to.
Then I moved over on to Florida because I've got some family investments over there.
I started from the north, that still feels the influence of the infamous Bible Belt, and got plenty of information that will serve me well if I never want to sleep ever again in my life: it turns out I should always have some holy water at hand to spray around my home ON A DAILY BASIS in order to keep the creatures of the abyss at bay.
Damn.
So that's why I can't get the chords of Bohemian Rhapsody right, my daughter's room is a mess, my son could have gotten a much better IB score and I can never find a hairband when I am late for tennis: it's the creatures of the abyss that have been operating undisturbed for all these years.
Having heard enough crappy nonsense culturally enriching information, I moved further south to Miami, a city that I absolutely ADORE, but even there I fell upon a Christian radio station. This one was in Spanish, and boy-oh-boy how different the music was.
It was still about the Bible, but the Belt was definitely loser, if not coming off altogether. So the pastor said:
- Husbands need to devote themselves to their women just as Jesus devoted himself to the Church. With complete devotion.
- That a love too physical is not right, but one too spiritual is just as wrong.
And then this one, which completely won me over in form and content and metaphor chosen:
- That women are like guitars, if you want music in your relationship, you need to learn how to touch them right.
AMEN
Time to book my next trip to Miami.
----------------------------
Nuova settimana, nuova mania.
No, in realtà questa dura già da un po', la Garden Radio.
È una pagina web che funziona un po' come Google Maps ma invece di trovare posti, trova stazioni radio.
Bellissimo.
Così mentre preparavo la nostra tradizionale pizza della domenica sera avevo il telefono coperto di farina perché continuavo a cambiare paese, non potevo ascoltare la stessa stazione per più di 5 minuti, dovevo cambiare fascia oraria e scoprire cosa stavano ascoltando a Vancouver durante il pranzo, o i miei connazionali mentre rientravano a casa dal fine settimana, o gli amanti in Siberia ancora svegli nel cuore della notte.
Poi mi sono spostata in Florida perché da quelle parti ho degli investimenti di famiglia.
Ho iniziato al Nord, che è ancora influenzato dalla famigerata Bible Belt (la "cintura della Bibbia", una zona intrisa di conservatorismo e religione), e ho raccolto diverse informazioni molto utili che mi serviranno casomai decida di non voler mai più chiudere occhio per il resto della mia vita: a quanto pare dovrei avere sempre in casa dell'acqua santa da spruzzare QUOTIDIANAMENTE in giro per tenere a bada le creature dell'abisso.
Ma che cavolo.
Ecco perché non azzecco mai gli accordi di Bohemian Rhapsody, la camera di mia figlia è un casino bestiale, mio figlio ha preso un voto di IB così così e non riesco mai a trovare un elastico per i capelli quando sono in ritardo per tennis: sono le creature degli abissi che scorrazzano indisturbate per casa da anni!
Dopo aver sentito cotante stronzate illuminanti informazioni, mi sono spostata più a Sud, per l'esattezza a Miami, che è una città che ADORO, ma anche lì sono finita su una stazione radio cristiana. Ma era in spagnolo, ed era tutta un'altra musica. Erano molto meno abbottonati, a dire il vero la cintura era proprio slacciata del tutto. Il pastore diceva:
- I mariti devono dedicarsi alle proprie mogli così come Gesù si è dedicato alla chiesa. Con devozione completa.
- Che l'amore troppo carnale non va bene, ma anche quello troppo spirituale è sbagliato.
E poi questa chicca, che mi ha conquistata per forma, contenuto e scelta della metafora:
- Che la donna è come una chitarra, se vuoi che ci sia musica nella vostra vita, devi imparare il modo giusto di toccarla.
AMEN
Ora di prenotare il mio prossimo viaggio a Miami.
(pic by me, all rights reserved)
(pic by me, all rights reserved)
No comments:
Post a Comment